konstigt?

Jag går ju i kista gymnasium inriktning bygg, jag ska egentligen gå i trean men efterom jag hoppade av skolan första terminen i tvåan så fick jag gå om. Ingenting som stör mig direkt men det kommer nog bli lite surt när man ser alla treor springa ut iår, haha. Men nu går jag iaf ut i den linjen jag vill innan var det barn och fritid vilket inte passar mig i slutändan.

Nu när man går i ettan i min skola så får man gå en rundgång där man testar på alla yrken inom bygg innan man får välja om man ska bli målare, plattsättare eller anläggare osv. Men en sak som irriterar mig lite är att om du vill bli anläggare måste du få minst G i det under rundgången annars kan du inte söka in till det. Jag vill bli målare, och nu har vi måleri i rundgången så därför måste jag få G i det för att kunna bli det, förhoppningsvis kommer jag få G i det om jag blir klar med min vägg imorgon. Men de som verkligen vill bli målare och har vart sjuka på riktigt då? de har presterat bra när de har vart där, sen blev de sjuka inte skolkar uten sjuka ska de inte få G då? Eller om de ska få IG pga det borde de väl ändå få chansen att komma in eller? Tycker det verkar skit konstigt.. Men nu ska jag fixa det här imorgon och gå därifrån med ett G sen ut och fira melinas födelsedag och mitt G på kryssningen!! /g


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0