...

Hejsan! gabrielle på tråden.

Har vart i skolan idag, roligt som vanligt.. Var med på min första idrottslektion ever idag, var faktiskt riktigt kul! vi var i gymmet hela klassen och fick gymma, dock var det riktigt dålig musik men kul hade vi ändå. Måste verkligen få g i idrotten samt bra betyg i alla  andra ämnen, eftersom jag vill komma in i måleri nu efter rundgången då vi får testa på alla ämnen inom bygg måste jag ha bra betyg. Vilket jag har, men måste bara få bort igt i idrotten. För att det är så många som söker till måleri och då väljer dom efter de bästa betygen. Och man vill ju inte mista sin chans att göra det man vill pga lathet! Tänk på det alla som går i skolan och bara slarvar, tro mig jag har vart en av dom.. Jag är 18 år och går i ettan på gymnasiet jag ska egentligen gå i trean. Jag har dock inte gått om utan jag valde att hoppa av. Så denna gång ska jag ta skolan på mer allvar och göra mitt bästa i alla ämnen. Lite skolpredik av mig dårå, kan knappast påstå att jag är den som borde predika men man hoppas väl ändå att man når fram till någon haha.

Just nu är min bror, farbror, kompis, matvrak kalla honnom vad du vill här! Han vill helst att jag kallar honom för bror. Men jag tycker inte direkt att han har gjort sig förtjänt för att kalla sig själv det. En människa som en gång var ens bror, som sedan vart borta i tio år, sen kommer han tillbaka? kan man kalla honom för bror? när han egentligen inte är ens bror. Men i dessa afrikanska släkter behöver man inte ens ha blodsband för att kalla varandra för familj. men egentligen är han min farbror! Pappa pratar lite allvar med honom, och det är nog inte lätt. Jag skulle då inte vilja vara i hans skor! Hoppas det blir bättre, vill bara att du ska ta tag i dig själv för din egen skull. (:

Nu ska jag äta middag sen när brodern har åkt hem blir det plugg hela kvällen! pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0