Julstök...

Shit nu orkar jag inte med det här ngt mer! E så stressad att jag knappt hinner andas känns det som.
Jag har handlat allt inför jul idag, all mat...känns skönt att det är klart!
Jag hann inte skriva ngt igår, och idag hinner jag nog bara med denna gång..
Nu julbakar jag och har precis färgat håret, ska strax upp o skölja ur det :)
Hoppas det blir bra ;) Men det brukar det ju bli...
Julen närmar sig med storm steg, och man märker av julstressen överallt , hela julen blir så överdrivet, allt ska vara sååå perfekt.
Den bästa julklappen ska inhandlas, godaste maten och i enorma proptioner!!
Själv tycker jag att julen är barnens, och att man ska umgås med nära o kära och bara ha trevligt!
Nu när jag blivit äldre o fått egna barn så uppskattar jag julen på ett annat sätt, jag ser framemot den och längtar till att få ge bort julklappar! Dt är det bästa, att glädja andra och få
se hur glada dom blir när dom öppnar sin klapp :)
Jag har dock inte alltid kännt så här, när jag var liten så gillade jag julen samtidigt som jag HATADE den!!
Många barn där ute ser inte fram emot julen , detta pga familje situationen hemma.
Kanske skilda föräldrar som slåss om vem som ska ha barnet eller tom INTE ha barnet hos sig.
Éller har föräldrar som är alkolister eller ha ngt annat missbruks problem, jag tillhörde kategorien alkoliserade föräldrar!
Man fasade för att dom snart skulle bli fulla och bråka, många har detta problem idagens samhälle, och till alla dom barnen tänder jag ett ljus för på julafton och hoppas att dom ändå ska få en fin jul!
Gör det ni med!! Så kanske dom får en strimma ljus och hopp om en lugn o fin jul att se fram emot!
Man kan inte ändra så mkt tyvärr men man kan ju alltid hopppas att dom nån gång ska få en fin jul!
Det finns tom barn som inte får några julklappar pga ekonomiska problem, det är sorligt,
ALLA BARN SKA HA RÄTTEN ATT FÅ JULKLAPPAR!!
 
Ni får ha det bäst, nu ska jag tvätta ur färgen !!
Hugs /Camilla

Kommentarer
Postat av: FRIDAHCHARLOTTA

**



haha tur, då är ine jag ensam iaf:D:D

2009-12-21 @ 21:38:50
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/
Postat av: Emmelist

ja jag vill ha allt de där :D



allt bra ikväll?

2009-12-21 @ 21:52:06
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0