Vissa människor borde inte...

Idag va jag på biblioteket o Huddinge po hämtade min bok. Där var oxå en skolklass med sin lärare, vilken jävla lärare!! Såna borde inte få vara bland barn.... Hon satt på sitt arsle brevid utlånings disken medans barnen lånade, hon satt och dumförklarade dom, sa vad dom skulle göra och inte med en trevlig ton direkt... Nej fy säger jag bara, jag tyckte min dotters fröken är en idiot men hon framstår som bättre när jag såg denna fröken!!
Så dryg o irriterad, och gravid dessutom..om nu hormonerna spelar dig ett spel o du har kort stubin , jobba inte då, dom stackars barnen ska väl inte få lida pga HENNE!

Samma sak hände när jag satt o väntade på min pappa på VC, då satt en äldre dam o väntade på sin DSK ( distrikssköterska), jag antar att hon inte mår riktigt bra psykiskt... Men när DSK kom ut så hälsade damen glatt på henne, o vad får hon till svar!! Jo följande med en väldigt otrevlig ton ska tilläggas : " Du är tidig jag har inte tid med dig utan jag har andra patienter före dig , du får vänta!! " HALLÅ!!?? Va fan... hur kan man bemöta någon på det sättet??  Sen när damen ville berätta ngt för sin DSK så sa DSK " Inte nu kjag har ïnte tid sa jag ju!! " Alltså jag blev så jävla arg, fan jobbar min inom vården så ska man inte bemöta någon på det sättet!!
Det spelar ingen roll om den här damen kanske e jobbig eller påfrestande hon är lika värd som alla andra och förtjänar samma bemötande o respekt som resten av oss!!
VISSA BORDE INTE FÅ JOBBA INOM VÅR O OMSORG!!!
Jobbar själv inom hemtjänsten o skulle ALDRIG bemöta någon på det sättet...det spelar ingen roll hur jobbig eller otrevlig en brukare är, man bemöter personen i fråga på samma sätt som man själv vill bli bemött på, thats it!!
Och går det för långt så säger man ifrån och markerar att det inte e okej, men på ett vuxet sätt.. Inte otrevligt!!
Man börjar inte bemöttandet av en person otrevligt!!


Jag tyckte såå synd om den damen...

Nu ska jag äta ngt o sedan sova, e helt jäkla slut alltså.
Min kusin vitamin Gabbi ska på kryssning imorgon m sin bäst kompis och jag hoppas verkligen dom får det as roligt... Melina lilla fyller ju 18 år imorgon, så nu blir hon stora damen!!

Godnatt alla och sov så sött!!  /Camilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0