Titta aldrig högre än du kan se...

Jag är så less på folk som har sin näsa lite för högt upp, jag menar en del har inte ens anledning  att ha det.
Vem tror dom sig vara , bättre än mig eller dig?
Här i Södertälje är det fullt av sådana människor som tror att dom är så mycket bättre än en annan bara för att dom har märkes kläder, en fin bil, fint hus och ett fet bankkonto.
Dom värderar människor efter ens ekonomi, jag minns att Jesus sa att alla är lika värda.
En del klär sina barn i dyra märkes kläder, visst är det sött med en flicka som har på sig en söt gucci klänning,
men va händer med denna lilla flicka sen när hon växer upp??
Då nöjer hon sig inte med EN klänning, haha nej då ska det vara dyra väskor, skor mm....
Jobbigt läge ?
Vissa verkar vara helt tomma på hjärnceller, hur kan man tra att man blir lycklig av att se ner på andra?
En del tom lever utöver sina tillgångar, bara för att bli accepterade av andra.
Man vill inte visa att man inte har råd till vissa saker för då blir man dömd, folk dömer dig efter vad du kan köpa eller ej...
Jag förstår inte hur folk kan tänka så om andra?
Samtidigt finns det såna som vill bli rika fort fort utan svett, lätt fånget lätt förgånget  heter det, och stämmer rätt så bra, hur vet jag det??
Jo känner all sorts folk och vissa kan man inte radera från sin lista över familj och vänner.
Sen har vi dom som öppnar eget och bara köper och köper och tittar lite för högt upp, utan att ens hamna där....

Kvällens ordspråk:
Titta aldrig högre upp än du kan se....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0