Alla vill leva länge men ingen vill bli gammal

Jag börjar få lite ordning och reda hemma..phu äntligen!!
Det har varit mycket dom senaste dagarna och jag har nu äntligen fått iväg min sista uppgift till skolan :)
Så nu är det full koncentration inför delprov 1 nästa vecka .....
Gabby har äntligen fått en brum brum att köra runt med ett tag innan vi find her another one ;)
Så se på vägarna nu :P

En sak som jag tror många tänker på är att vi vill alla leva länge...
Men vad är egentligen länge??
Alla fasar för att bli gammla, jag fyller 30 år om två år och har ångest redan nu, ska jag lämna 20... och byta mot 30?
Och sen då när man ska fylla 40 då?
Och 50?
Nej ingen vill bli gammal, man vill leva länge men inte bli gammal.
Man vill liksom vara ung för evigt, leva livet.
När mina barn blir stora och jag och min man ska åka utomlands ensamna blir det som det va när vi var unga då?
Eller blir det tråkigare då?
Vi var i Thailand föra åtret bara han och jag , en liten försenad smekmånad, och vi hade såå roligt,
och det va romantisk.
Men hur blir det egentligen när man blir äldre, är det likadant då fast bara siffrorna är ändrade....
Kan man känna sig ung för alltid?
Jag är nog lite rädd för att bli gammal, döden har aldrig direkt skrämt mig,
'det som skrämmer mig är att bli gammal och sittandes utan att kunna göra något.
Livskvalieten som man hade som ung finns den sedan kvar som gammal.
Det gör den nog fast då uppskattar man nog annat än vad man gjorde som ung och man uppskattar nog vissa saker mer då än vad man gör nu....

Dagen ordspråk:
Alla vill leva länge men ingen vill bli gammal.

Bye!! 
/ Camilla

Kommentarer
Postat av: 63:an

Man blir aldrig äldre än man känner sig,jag är ju 50 år men känner mig som 25 år.

Har fått i ordning hemma,äntligen vi har slitit som djur,idag var jag och tog det SISTA av flyttstädningen,känns underbart att lämna in nycklarna till råttboet JIPPI.

Stackars Yupa hon vet inte vad hon ska göra med Åkes allt skit som han samlar på,hon var helt förtvivlad stackarn för hon vill verkligen bli av med det.Jag sa att hon kan kasta lita här och där så att han inte märker,men han har ju koll på alla grejer.

Abbe har varit jätteduktig idag och verkligen rensat bland gammla verktyg och skruvar 2 stora soppåsar.

hare bra

2010-03-03 @ 17:38:38
Postat av: Camilla och Gabby

Va skönt att ni äntligen börjar få ordning, haha vi är på god väg själva ochså ;)

Jag kan tänka mig att Yupa har det jobbigt, ser att dom fortfarande kommer med grejer till nya huset :S

Att du fortfarande känner dig ung det vet vi mkt väl hahaha!!

Och det ska du göra ochså!

Ja Abbe nämnde att han sorterat lite, det skulle min gubbe behöva göra ochså ;)

Kram

2010-03-03 @ 18:22:02
URL: http://myblacksista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0