Kroppsspråket

Som Ursula i lilla sjöjungrun sa, så kan en kvinna förlita sig på kroppsspråket, man behöver inte sin röst för att göra sig hörd och synlig....
Hmmm... Stämmer det?!
Det gör nog det, ca 80 % av det vi förmedlar sker genom just kroppsspråket...'
Olika gester vi gör, tolkas jätte olika i olika länder...
Tex när man korsar fingrarna bakom ryggen betyder ju att man ljuger, men vissa TROT att det är en invit till samlag!!
Haha ska såå aldrig göra den gesten igen, fast det gjorde man mest som barn å andra sidan så då kanske det inte tolkas så, hoppas jag :(
Och när man petar sig på kinden med finger toppen är det ochså en sexuell antydning...
Det ser ut som om att man då vill...Ja ni får tolka det själva ;)
Ni fattar ;)
Ibland kan man ju säga något men genom sitt kropps språk förmedla nåt HELT annat.
Typ säga att man är glad att se någon , men ens ansikt uttryck o kropp språk , uttrycker inte en direkt glädje..
För det har välk många upplevt, att någon hälsa glatt men inte menar det, ni vet falska människor??!
Man ska nog tänka sig för innan man gör en gest med handen eller liknande, det kan ju tolkas helt jävla galet...

Nu ska jag faktiskt sova, har haft skola sedan kl 9 till 16.30, opch sedan jobbat kl 17-21 så nu pallar jag inte hålla huvudet uppe, haha men skriva det pallar jag ;)

BYE!!
/ Camilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0